zaterdag 9 april 2011

Coiling deel 3

Vandaag de uitleg over een andere steek.
Maak het midden rondje zoals uitgelegd is in het eerste deel. Als je de eerste toer hebt gecoild in de cirkel ga je op de volgende manier verder:
Neem het rondje in je linkerhand. Sla de wikkeldraad 1x om de kerndraad (van je af) Neem de naald en steek deze onderlangs door de eerste toer naar boven, wikkel 1x over de vorige toer en de kerndraad heen = een lange steek en nu 1x alleen om de kerndraad heen = korte steek.  In de eerste toer maak je 1 lange en 1 korte steek naast elkaar In elke volgende toer moet je  meer wikkels = korte steken maken om de ruimte tussen de lange steken helemaal te vullen.
Ik heb hier jute touw gebruikt en een dikke draad haak katoen. Ik hoop dat jullie het patroon zo goed kunnen zien.( Maar het wordt niet 1:12 )
Nu zijn we toe aan een beetje kleur. Ik heb nu een stukje papier in vieren gevouwen en mijn begin cirkeltje hierop gelegd. Teken met een potlood hier omheen en Zet een streepje op de vier vouwen.

Neem nu een tweede kleur in een tweede naald. Hecht aan op de bekende manier.  Maak met de tweede kleur zoveel steken als je wilt om de kerndraad en de eerste draad heen. Als je verder wilt gaan in de eerste kleur hou je de tweede kleur strak vast langs de kerndraad  en pak je de eerste kleur weer. Neem steeds de kleur die je niet gebruikt mee langs de kerndraad. Ik heb een paar steken gemaakt op de vier punten en laat deze in de volgende toeren steeds verspringen.
Op de laatste foto kun je zien wat mijn bedoeling is.
In miniatuur is het behoorlijk lastig om echt een patroon aan te brengen. Proberen!
Je kunt ook proberen om alleen met de manier waarop je de lange steken maakt een patroon aan te brengen. Ook hier gewoon proberen.
Dit was het weer voor vandaag. Ik ga nu nog even lekker van de zon genieten.
De volgende keer nog een paar nieuwe steken voor de volhouders. LOL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten